Webinarium pt. „Zarządzanie zbiorami archeologicznymi”

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
7 września 2021

Zabytki archeologiczne stanowią istotny element zbiorów polskich placówek muzealnych. Gromadzone są one zarówno przez wyspecjalizowane jednostki, ukierunkowane na tę właśnie kategorię zbiorów, jak i niewielkie muzea regionalne, nierzadko nie posiadające w swojej kadrze osób o odpowiednim wykształceniu kierunkowym. Zapraszamy do udziału w webinarium zatytułowanym „Zarządzanie zbiorami archeologicznymi”.

Liczba i różnorodność ruchomych zabytków archeologicznych – za takie uważane są zarówno fragmenty ceramicznych naczyń, jak i wyroby wykonane z kamienia, metalu, szkła, skóry, drewna i innych surowców – wymagają szeregu zabiegów, nie tylko w zakresie ich właściwego przechowywania, ale również ich opracowywania, ewidencjonowania oraz inwentaryzacji.

Świadomi wyzwań i problemów stojących przed muzealnikami, w imieniu wszystkich organizatorów zapraszamy Państwa na webinarium pt. „Zarządzanie zbiorami archeologicznymi”, poświęcone tej właśnie problematyce, które odbędzie się w terminie 28-30 września 2021 r. Przygotowaliśmy dla Państwa cykl wykładów prezentowanych zarówno przez muzealników jak i specjalistów z innych dziedzin, w których omówione zostaną naszym zdaniem najważniejsze kwestie stojące przed instytucjami posiadającymi w swoich zbiorach zabytki archeologiczne. Wydarzenie potrwa trzy dni – od wtorku do czwartku w godzinach 9:30-11:30/12:00.

Po każdym wystąpieniu zaplanowaliśmy czas na dyskusję, dlatego zachęcamy do zadawania pytań, zgłaszania uwag i kwestii problematycznych podczas webinarium, za pośrednictwem ZOOM – chat. Wszelkie pytania mile widziane!

Pliki do pobrania:

- szczegółowy program szkolenia

- formularz zgłoszeniowy

 Rejestracja uczestników odbywać się będzie na podstawie skanów formularzy zgłoszenia.

Zgłoszenia prosimy przesłać do dnia 23 września 2021 r. na adres e-mailowy:

malgorzata.sulkowska@muzeum.glogow.pl

Po przyjęciu zgłoszenia zostaną do Państwa wysłane linki do szkolenia, kolejno na wszystkie trzy dni.

Dodatkowe informacje mogą Państwo uzyskać od koordynatorów szkolenia:

Małgorzata Sułkowska – Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie,
e-mail: malgorzata.sulkowska@muzeum.glogow.pl

Tomasz Stolarczyk – Muzeum Miedzi w Legnicy,
e-mail: archeologia@muzeum-miedzi.art.pl

Bogusława Klat – Zamek Królewski w Warszawie - Muzeum,
e-mail: bklat@zamek-krolewski.pl

 Licząc na Państwa zainteresowanie, łączymy pozdrowienia.

Organizatorzy:
Polskie Stowarzyszenie Inwentaryzatorów Muzealnych
Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie
Muzeum Miedzi w Legnicy

Pliki do pobrania

Galeria

  • Powiększ zdjęcie

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2021-09-07
Data publikacji:2021-09-07
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Maciej Iżycki
Liczba odwiedzin:234