Informacje o muzeum (tekst łatwy do czytania ETR oraz film w języku migowym)
Informacje o muzeum 
Nasz adres
Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie znajduje się przy ulicy Brama Brzostowska 1 w Głogowie.
Muzeum mieści się w Zamku Książąt Głogowskich. Zamek jest budynkiem zabytkowym i jego najstarsze części mają prawie 800 lat.

(Budynek muzeum od ulicy. Wejście główne)
W Muzeum
1. Zbieramy i pokazujemy na wystawach stare przedmioty z Głogowa i okolic:


Zabytki archeologiczne. Zabytki archeologiczne to stare przedmioty zrobione przez człowieka, odnajdywane w ziemi przez naukowców. Naukowcy, którzy odnajdują te przedmioty to archeolodzy.

Numizmaty. Numizmaty to pieniądze, monety i banknoty.
Zbiory sztuki. Zbiory sztuki to obrazy, rzeźby, plakaty i inne przedmioty wykonane przez artystów.
2. Chronimy przed zniszczeniem i odnawiamy zniszczone stare, cenne rzeczy.
3. Odkrywamy ważne informacje o przeszłości.
4. Uczymy i opowiadamy o dawnych czasach.
5. Piszemy książki.
Czym zajmuje się muzeum
Możesz u nas zobaczyć wystawy stałe
- Pamięć głogowskich kamieni
- Obrona Głogowa w 1109 roku
- Głogowianie 1945
- Skarb z Głogowa
- Blask złota i srebra, czyli pieniądz w baroku
- Łódź dłubanka ze zbiorów MAH
Wystawy czasowe są pokazywane tylko przez krótki czas. Żeby zobaczyć jakie wystawy czasowe są pokazywane w muzeum kliknij w link: http://www.muzeum.glogow.pl/p,68,czasowe
Wieża zamkowa

(Wejście do wieży)
Częścią muzeum jest wieża, na którą można wejść. Wejście na wieżę może być męczące. W wieży znajduje się wystawa Architektoniczne detale ze Starego Miasta. Na wystawie zobaczysz rzeźby i inne przedmioty z kamienia, które były kiedyś na innych budynkach w Głogowie.
Godziny otwarcia 
Poniedziałek: nieczynne
Wtorek: nieczynne
Środa: 10:00 - 17:00
Czwartek: 10:00 - 17:00
Piątek: 10:00 - 17:00
Sobota: 10:00 - 17:00
Niedziela: 10:00 - 17:00
Jeśli chcesz zobaczyć wystawy przyjdź do muzeum przed godziną 16:30. Nie później.
Bilety do muzeum 
W każdy piątek zwiedzisz muzeum za darmo. W pozostałe dni wejście do muzeum kosztuje:
Bilet normalny: 12 zł
Bilet ulgowy: 7 zł
Bilet normalny na jedną wystawę czasową: 6 zł
Niedzielny bilet rodzinny do muzeum: 30 zł
Opłata za przewodnika muzealnego: 30 zł (maksymalnie do 30 osób)
Opłata za lekcję muzealną połączoną ze zwiedzaniem: 10 zł
Opłata za samą lekcję muzealną: 6 zł
Bilet na warsztaty muzealne: 10 zł
Bilet na wieżę zamkową: 6 zł
Dostępność 
W muzeum mamy pętle indukcyjne. Pętle indukcyjne są dla osób, które mają aparaty słuchowe i pomagają lepiej słyszeć. Jedna pętla jest na portierni. Druga pętla jest na sali konferencyjnej. Sala konferencyjna to miejsce, gdzie uczymy i opowiadamy o dawnych czasach. Jeśli potrzebujesz użyć pętli indukcyjnej powiedz o tym pracownikowi.
W muzeum są także lupy. Lupy są dla osób, które słabo widzą. Jeśli potrzebujesz ich użyć powiedz o tym pracownikowi.
W bibliotece muzeum jest lupa elektroniczna, która pomoże Ci przeczytać nawet mały tekst. Lupa czyta teksty na głos. Jeśli chcesz z niej skorzystać poinformuj pracownika.
W muzeum mamy plany tyflograficze. Są to mapy, które możesz dotykać i oglądać. Na tych planach zobaczysz jak wyglądają pomieszczenia i gdzie się znajdują.
Drzwi do pomieszczeń mają przy sobie tabliczki. Na tabliczkach napisane jest co to za pomieszczenie oraz jest tam informacja w brajlu.
W muzeum mamy audiowycieczki. Żeby ich posłuchać ściągnij aplikację "Muzeum Głogów" lub wypożycz audioprzewodnik na portierni. W aplikacji jest też wideowycieczka w Polskim Języku Migowym. Włącz link, żeby dowiedzieć się więcej: https://muzeum.glogow.pl/a,983,audiowycieczki-po-wystawach-stalych-i-wybranych-wystawach-czasowych
Kontakt z nami
Portiernia telefon: 76 834 10 81, 76 835 30 38
Dyrektor i Sekretariat telefon: 76 833 30 38
Adres e-mail: muzeum@muzeum.glogow.pl
Adres e-mail koordynatorki dostępności: paulina.lemanska@muzeum.glogow.pl
Możesz połączyć się z nami przez tłumacza Polskiego Języka Migowego: https://tlumacz.migam.org/oPBLm9XxVNGLAIxPZShE
Wskazówki dojazdu:
Najbliższy przystanek autobusowy: Brama Brzostowska. Na przystanek przyjeżdża linia numer 5

Możesz przyjechać samochodem. Najbliższy parking jest przy ulicy Starowałowej i przy ulicy Nadodrzańskiej
-1669809547.png)
Możesz przyjechać pociągiem. Muzeum znajduje się około kilometra od Stacji Kolejowej Głogów
Autor piktogramów: Sergio Palao. Źródło: ARASAAC (http://www.arasaac.org). Licencja: CC (BY-NC-SA). Właściciel: rząd Aragonii (Hiszpania)
Metryczka
| Wytworzono: | 2022-11-29 14:37 | przez: |
|---|---|---|
| Opublikowano: | 2022-11-29 08:47 | przez: Paulina Lemańska |
| Podmiot udostępniający: | Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Głogowie | |
| Odwiedziny: | 10701 | |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.


